• تاریخ : ۱ام تیر ۱۳۹۶
  • موضوع : مختلف

فرادید| دستور چند نوع صبحانه ســالم و مغذی

۱٫ ســالاد سوسیس، تخم‌مرغ و آووکادو

128711 444 دستور چند نوع صبحانه ســالم و مغذی

مواد لازم برای ۴ نفر:

· سوسیس صبحانه: ۲۵۰ گرم

· تخم‌مرغ آب‌پز: ۵ عدد

· گوجه گیلاسی (نصف شده): ۳ فنجان

· آووکادو (خردشده): ۱ عدد

· پیاز قرمز (خردشده): ¼ پیمانه

· گشنیز یا جعفری خردشده: ½ فنجان

· نمک: ۱ و ½ قاشق چای‌خوری

· لیموی تازه: ۲ عدد

طرز تهیه: 

سوسیس‌ها را به قطعات یک سانتی خردکنید و روی حرارت بالا بپزید. تخم‌مرغ‌ها را پوست‌کنده و هر یک را به هشت قسمت قطعه کنید. در یک‌کاسه بزرگ گوجه، پیاز، آووکادو، سوسیس، گشنیز یا جعفری، نمک و آب‌لیمو را باهم مخلوط ‌کنید. آن‌قدر به هم بزنید تا زرده تخم‌مرغ و آووکادو حالت خامه‌ای پیدا کنند.

۲٫ فرنی موز و دارچین

128706 790 دستور چند نوع صبحانه ســالم و مغذی

مواد لازم:

· جوی پرک: ۱۶۰ گرم

· شیر یا شیر سویا: ۶۰۰ میلی‌لیتر

· موز: دو عدد

· بادام بدون پوست: ۳۰ گرم

· دانه خشخاش: دو قاشق غذاخوری

· دارچین: ½ قاشق چای‌خوری

· شیره افرا یا عسل به مقدار لازم

طرز تهیه: جو و شیر را در یک ظرف بر روی حرارت ملایم قرار دهید و یک سرانگشت نمک اضافه کنید. نزدیک به ۱۰ دقیقه بپزید و هم بزنید تا مواد خامه‌ای و یکدست شوند. اگر لازم بود بازهم شیر اضافه کنید.

موزها را به‌صورت اریب خردکنید. بادام‌ها را در یک ماهیتابه خشک و نچسب تفت دهید تا طلایی‌رنگ شوند. دانه خشخاش، دارچین و مقداری شیره افرا یا عسل را مخلوط کرده و در فرنی بریزید. فرنی را در کاسه‌های کوچک ریخته و روی هر ظرف موز و بادام بریزید. در صورت تمایل می‌توانید اندکی دیگر عسل یا شیره افرا اضافه کنید.

۳٫ املت اسفناج و چدار در ماکروویو

128707 884 دستور چند نوع صبحانه ســالم و مغذی

مواد لازم:

· اسفناج (پخته‌شده): ½ فنجان

· تخم‌مرغ: ا عدد

· شیر: ⅓ فنجان

· پنیر دچار رنده شده: ⅓ فنجان

· یک ورق ژامبون خردشده در صورت دلخواه

· نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

یک ماگ بزرگ و مناسب برای ماکروویو انتخاب کنید و اسفناج را در آن بریزید. تخم‌مرغ، شیر، پنیر و ژامبون را هم داخل ماگ بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. نمک و فلفل را به میزان دلخواه اضافه کنید. سر لیوان را با یک حوله کاغذی بپوشانید و به مدت سه دقیقه در ماکروویو قرار دهید. اگر هنوز کامل پخته نشده بود، دوباره آن را در ماکروویو قرار دهید.

128709 874 دستور چند نوع صبحانه ســالم و مغذی

۴٫ پودینگ موز و کره بادام‌زمینی

128710 339 دستور چند نوع صبحانه ســالم و مغذی

مواد لازم:

· موز: ۲ عدد

· شیر کم‌چرب: ۱ و ½ فنجان

· کره بادام‌زمینی: ½ فنجان

· دانه چیا: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

موز، شیر و کره بادام‌زمینی را در یک مخلوط‌کن با هم ترکیب کنید. مواد را در کاسه بریزید و دانه‌های چیا را اضافه کنید. سر کاسه را به سلفون بپوشانید و حداقل چهار ساعت در یخچال بگذارید. قبل از سرو پودینگ را خوب هم بزنید.

ترجمه: وب‌سایت فرادید

داغترین اخبار و رویداد های ایـــران و خارج
این مطلب در این ساعت از سایت توما در بخش خبری ارســال گردیده اســت
این بخش شامل خبر های ورزشی نیز میباشد
میتوانید خبر فوق را به اشراک بگذارید

نوشته دستور چند نوع صبحانه ســالم و مغذی اولین بار در مجله آنلاین توما. پدیدار شد.

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما